• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Låna extremt stora summor om ett år

P

PontusK

Gäst
Poäng: 0
Hej

Jag vill inledningsvisa tacka för all support jag och många fått här på forumet.

Jag vill helst inte ha några frågor om varför eller predikande kring min situation

Jag har ett lånebehov om 10-15 miljoner kronor nästa år och situationen är kritisk

Jag behöver bolla idéer med er om hur detta ska gå till och vad det finns för alternativa vägor i såväl Sverige som utomlands.

Som sagt, endast intresserad av idéer om hur jag kan möjliggöra detta och inga frågor om varför/att det inte skulle gå

Tack
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

Jesper92

Gäst
Poäng: 0
Det går att få runt 1 milj via låneförmedlare om du söker i två omgångar och tar 500 000 på exempelvis Collector, Lendify , Bank norwegian, m.fl.

Nu har dock kraven på att bankerna ska göra kreditupplysning skärpts, så frågan är om det kommer att gå göra så nästa år (att låna dubbla sin inkomst).
 
P

PontusK

Gäst
Poäng: 0
Det går att få runt 1 milj via låneförmedlare om du söker i två omgångar och tar 500 000 på exempelvis Collector, Lendify , Bank norwegian, m.fl.

Nu har dock kraven på att bankerna ska göra kreditupplysning skärpts, så frågan är om det kommer att gå göra så nästa år (att låna dubbla sin inkomst).

Tack!

Tänker mer alternativa vägar också som man inte tänkt på utöver klassiska blancolån.

Förutsättningar nästa år, inga anmärkningar, endast bolån, inga ff, årsinkomst då om c.a 1,000,000,
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Hej

Jag vill inledningsvisa tacka för all support jag och många fått här på forumet.

Jag vill helst inte ha några frågor om varför eller predikande kring min situation

Jag har ett lånebehov om 10-15 miljoner kronor nästa år och situationen är kritisk

Jag behöver bolla idéer med er om hur detta ska gå till och vad det finns för alternativa vägor i såväl Sverige som utomlands.

Som sagt, endast intresserad av idéer om hur jag kan möjliggöra detta och inga frågor om varför/att det inte skulle gå

Tack

Som privatperson är detta näst intill omöjligt utan en enorm säkerhet. Medelstort företag med god säkerhet kan få investeringslån på dessa belopp.

Det du kan prova som jag är skeptiskt till att det skulle funka är att se till att ha bra förutsättningar. Sen fylla i färdigt alla uppgifter/formulär på bankernas egna hemsidor om att du vill låna 350.000 på 35 olika bankhemsidor. (Lista finns att hämta via förmedlare). Sedan tryck på ansök nu på alla banker inom samma minut. Men jag är skeptiskt att det skulle funka.
 
P

PontusK

Gäst
Poäng: 0
Som privatperson är detta näst intill omöjligt utan en enorm säkerhet. Medelstort företag med god säkerhet kan få investeringslån på dessa belopp.

Det du kan prova som jag är skeptiskt till att det skulle funka är att se till att ha bra förutsättningar. Sen fylla i färdigt alla uppgifter/formulär på bankernas egna hemsidor om att du vill låna 350.000 på 35 olika bankhemsidor. (Lista finns att hämta via förmedlare). Sedan tryck på ansök nu på alla banker inom samma minut. Men jag är skeptiskt att det skulle funka.

Tack

Extremt intressant idé. Har vi någon idé om hur "snabbt" en UC registreras. Är det på sekunden eller tar det någon minut?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 835
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Om du har en hållbar idé vad du vill göra med pengarna så kanske crowdfunding kan ge en del pengar eller via olika affärslänglar men då är det frågan om en verksamhet. Men mycket tveksamt för så stora belopp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du får nog specificera vad pengarna ska användas till för svaret på den frågan kan också vara svaret på din fråga.
Gäller det företag?
Skulder till privatpersoner?
Investering?

Det beror liksom lite på vad du ska ha det till.
Spontant som ovan alla säger är det dock i det närmsta omöjligt. Jag skulle uppskatta att du i bästa fall via "vanliga" lån kan få loss i runda slängar 2.000.000
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 991
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Jag skulle kalla det helt omöjligt. Utan tvekan. Som Terry säger får du nog dessutom specificera.
 
P

PontusK

Gäst
Poäng: 0
Tack för svar

Det är skulder till privatpersoner. Jag struntar i om lösningen är ohållbar för mig och min framtid -- vill bara ha en möjlighet att kunna leva vidare utan att det lastar andra människor.

En miljon i taxerad inkomst nästa år, inga lån, inga anmärkningar, inga ff.

Har ett bolag med bokslut under sommaren 2020 och beräknas ha ett nettoresultat på runt 1,5 MSEK om det är till någon hjälp. Mitt första bokslut dessutom.

För mig handlar det hela om att jag måste tjäna pengar för att kunna lösa detta och är tacksam för alla era tips. I dagsläget funderar jag på någon konstellation med blancolån/företagslån och alla andra alternativ som finns att tillgå
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 991
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
867
Hur mycket jag än funderar kommer jag fram till att du får göra nåt typ...olagligt. Eller riskera att hamna ännu djupare(börsen). Dessa summor funkar inte i Sverige. Fanns det ett lagligt sätt att få ihop 10-15 miljoner hade väldigt många människor försökt sig på det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp